måndag 15 november 2010

Sitsträning utan tyglar

Idag hade vi två hästar som vi fick rida på en och en medan Jennie longerade oss. Det var de två nyaste hästarna Gloi och Mimir. Vi fick rida utan tyglar i skritt och trav och bara koncentrera oss på att känna efter hur sitsen kändes och vilken balans vi hade. Jag fick stå i lättsits och försöka mjukna i knän och fotleder. Knäna gick bra men fotlederna är väldigt stumma. Så nu är det gymnastik av dem som gäller!
Gloi som jag red är en helt undrenar individ. Så tålmodig när vi två som red honom tappade balansen till och från. Jag blev lite kär faktiskt!
Jag red sist och fick beröm av både de andra i gruppen och ridläraren att jag har utvecklats mycket under den här terminen. Jag var lite försiktig och smårädd i början och nu hoppar jag upp på vilken som helst av hästarna. Det som är så häftigt med den här ridskolan är att Jennie frågade om önskemål förra veckan och så kom det här förslaget upp. Vips en vecka senare får vi göra det!!! Bättre ställe att rida lektioner på finns inte!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar