måndag 8 november 2010

Vilse..

Jag kom sent till lektionen efter en vilsekörning efter att ha åkt för att handla lite att soppa i munnen... Vilsenheten satt i nästan hela lektionen...
I dag red vi serpentiner i skritt och trav. Jag red på Thokka igen och jag gillar henne. Hon har lite mer fart i kroppen utan att vara stissig på något sätt. Jag hade svårt att få till bra böjningar idag. Min kropp kändes inte det minsta mjuk. Jag hamnade hela tiden på ytter sittben istället för på inner. Jag var också mer stum i händerna än jag har varit den sista tiden. Jag tog en paus och pratade med Jennie om hur hon menade när vi skulle rida hästen mot yttertygeln. När vi hade pratat en stund kom jag på att jag skulle ta förhållning på innertygeln när inner framben var i marken för att hindra inner bog att falla in. Då gick det bättre men lektionen var nästan slut då. Hur som helst är Thokka jätterolig att trava på. Det går undan helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar