fredag 8 juli 2011

Ridtur i underbart sommarregn!

I dag var jag ut på en kortare tur på Edall i ett underbart sommarregn. bara en hadfull bromsar som nu har lämnat denna världen...
Jag hade tänkt mig en runda men kände att den skulle bli för lång för min kropp i dag. Så efter en bir hittade vi en genväg genom skogen där edall fick lyfta ordentligt på benen över stockar och stenar. Efter en halvtimmes ridning hoppade jag av och sedan alternerade vi mellan gång och jogging. Jag började jogga lite sakta och ökade sedan farten och då tyckte Edall att det var jättekul. "Vi tävlar lite" verkade han tänka och ökade på och sprang förbi mig. Men jag behövde bara viska "oow" så saktade han ner. Det gjorde vi om några gånger och han tyckte verkligen att det var skoj. Han är underbar denna pålle... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar