torsdag 14 juli 2011

Första galoppen på Edall!

Idag har jag galopperat på Edall. Han har en jätteskön galopp. Vi började med att rida iväg på en grusväg där vi böjde och serpentinade lite för att sedan vända och galoppera tillbaka. Eddie tyckte att det var jätteroligt att få sätta fart. Jag behöver bara stillna och humma lite så saktar han ner. Sedan bytte vi galopp. Det gjorde vi flera gånger. När vi var nästan hemma så gav vi oss iväg till en annan grusväg och travade och galopperade där med. När vi började närma oss hem igen så galopperade vi en bit uppför backen innan jag hoppade av och promenerade hemåt. Det var så kul! Precis vad jag behövde idag.. Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig så trygg med galopp ute men jag kände inte någon rädsla alls.

Efter ridningen kom Janet och stretchade Edall. Vi började prata och kom in på ridstilar och liknande. Det slutade med att vi gick ut på gården och "red" öppna och sluta på backen. Bara för att få in känslan i mroppen. Hon hade lärt sig den övningen när hon red centrerad ridning. för att inte glömma får jag väl torrida nu när Eddie ska på semester i två veckor. Jag kommer att kunna träffa honom men inte rida. Ska nog byta ut ridningen mot yoga de veckorna... Vem vet kanske jag kan skapa den yogavana som jag så väl behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar