torsdag 3 november 2011

Lektionsridning!

Idag har jag ridit lektion för Janet! Det var så roligt men jag inser hur lite jag kan egentligen... Min läxa blir att från marken få Edall med mig i sinnet så att säga. Gå framåt, sidorna, stanna med små medel. ridandes ska jag träna på att slappna av med mina ben, skänkla med vänsterbenet som inte riktigt hänger med. Jag måste också sluta ta i tyglarna bakåt och jobba mer med halvhalter istället. Jag ska skritta, stanna, skritta, svänga osv för att engagera Edalls rygg mer och för att känna in vad som händer både i min kropp och i Edalls kropp. När jag är hemma får de bli styrketräning för bålstabiliteten och benen. Rörlighetsträning i höfter, fotleder och överkropp behövs också... Nu ska kärringen bli fit ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar