måndag 7 november 2011

Vilda har suttit på Edall!!

Idag följde åkan och Vilda med till stallet. Edall var mycket nyfiken på Vilda. När vi var ute och red och jag stannade honom så ville han vända om och kolla så att Vilda var med. Håkan fick komma ikapp oss och hålla Vilda i famnen så att Edall fick nosa på henne. Då blev han nöjd och gick glatt vidare :-) Vi tränade lite från skritt till halt till skritt igen. Vi travade lite men jag var ganska trött i kroppen så det var svårt att få till det. Ett kanonstopp fick jag i alla fall!! Jag valde att pga av kroppen att galoppera i uppförsbackar istället så att han fick komma loss och jobba med bakkroppen. En skön ridtur. När jag hade suttit av för att gå sista biten hem fick Vilda sitta på honom och åka med en bit. Det ska nog gå bra att ha henne med sig i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar