måndag 18 oktober 2010

Oj oj oj vad jag fick jobba idag!

I dag fick jag rida Thokka. Hon har mer fart och nerv i sig än de hästarna jag har ridit innan. Det var väldigt skoj. Vi började med att prova få hästarna att följa våra kroppar genom att vrida oss, sitta till lite tyngre, trampa till i olika stigbyglar osv. Det är hur nyttigt som helst att känna efter vad som händer när man gör olika saker med kroppen. För mig blev det också en riktig påminnelse om hur oliksidig jag är...
Sedan skulle vi tölta och ändra tempo genom att sitta till på olika sätt. Då fick jag verkligen jobba! Det minsta fel jag gjorde med handen, vikthjälperna och stabiliteten i kroppen fick henne att slå över till trav. Men till sist fick jag rätt på kroppen och hjälperna så att jag t.o.m kunde hejda henne på väg in i traven och gå tillbaka till tölten. Till sist fick vi också trav lite för att känna på skillnaden i våra hjälper mellan trav och tölt. Lika roligt som vanligt!!
Jag känner så stor tacksamhet för dessa hästar som tålmodigt låter mig prova mig fram och lära mig genom misslyckanden och lyckanden! Tack alla hästar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar