måndag 11 oktober 2010

Till och med ett litet hopphinder!

Idag tränade vi på att hålla balans i trav och att hålla traven utan att hästen slog över till tölt. Jag red på Prud ett litet sto för första gången på ridbanan. Jag har ridit ut på henne en gång tidigare. Det är skojigt att få rida en ny häst men inte alltid så lätt ;-) Prud ville gärna ha sista ordet om än inte på ett otrevligt vis. Lite som många ston är helt enkelt. Så jag fick verkligen träna på min balans för att hon inte skulle gena här och där. Ibland gick det bra, ibland inte riktigt så bra. Men jag har fått skratta mycket i kväll i alla fall. Vi skulle trava över bommar och för min del var utmaningen att behålla energi nog i Prud så att hon inte saktade av och försökte slippa undan bommarna. Inte för att de var läskiga på något vis. Bara mer obekvämt än att gå bredvid. Men skam den som ger sig... Vi fick till några raka fina bomridningar med energi! Sedan började Jennie ridläraren ordna till ett krysshinder. Nu skulle det skuttas som hon uttryckte det. Jag som alltid har tyckt att all hoppning är någon form av självmordsförsök blev lite skakig. Men sedan vet jag inte vad som hände. Jag styrde mot hindret och Prud tog sig över även om det inte blev mycket till hopp. Men efter några försök så tog vi faktiskt ett litet skutt! Och jag tyckte det var jätteskoj! Underbara islandshästar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar