onsdag 3 augusti 2011

Klickerträning med mera

Idag var jag hos Edall. Han går med gräsreducerare pga av fångrisken. Jag passade på att klickerträna med honom då jag förstod att motivationen skulle vara på topp. Jag kllickade när han tittade åt vänster. Först försrod han ingentin men efter en liten stund vred han huvudet åt vänster hela tiden :-) Efter ett tag provade att longera honom lång och låg i böjning. Det gick riktigt bra i högervarv. I vänstervarv var det svårare att få honom att söka sig ner. Det kan nog bero på mig då jag är så dålig på att byta hand att jobba med... Får börja borsta tänderna med vänsterhanden tror jag... :-)
Sedan fick han vila lite medan jag pratade med Janet. Efter ett tag kom han fram när han kom ihåg äpplet och började titta åt vänster igen :-) Han är för gullig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar