fredag 11 mars 2011

Barbacka...

Idag när jag gick ut i hagen kom Anneke nyfiket fram till mig och stacj huvudet i grimman. Jag blev alldeles varm av glädje. Hon är så mysig!
Jag visste inte riktigt om jag skulle rida idag eller "bara" umgås/leka i rundcorallen. Min nacke är inte på sitt bästa humör direkt... Men jag bestämde mig för att rida barbacka så att jag skulle slippa sadla henne. Hon har en westernsadel och den väger en hel del. Jag började med att gå ut i corallen för att se hur hon reagerade på mina rörelser. Hon gick runt lite och kollade på de andra hästarna och spetsade öron. Jag lämnade henne inte ifred förrän hon hade ett öra mot mig som tecken på uppmärksamhet. När jag hade lyckats få hennes uppmärksamhet några gånger så gav hon mig hela sin uppmärksamhet och kom in till mig med ganska lågt huvud.
Sedan gick vi ut på ridbanan och jag fick till bra volter åt höger men i vänstervarv fungerar det inget vidare. Jag travade också några steg och kunde ta upp rörelsen riktigt bra! Så jag hoppade av för att få behålla den braiga känslan.
Efter det tog vi en liten tur till in i corallen och hon följde efter mig hela tiden och gick undan med framdelen när jag sneddade in framför/mot henne.
Ridning och corall-leken tog inte mer än en halvtimme. Men vilken bra halvtimme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar