onsdag 9 mars 2011

Ibland blir livet inte riktigt som man planerar..

Vi stannar kvar i Skåne och flyttar första maj till Össjö, en liten by en bit utanför Ängelholm. När vi bestämde oss för det så infann sig ett lugn. Då vet jag att valet är rätt.
Hur som helst har jag börjat rida som medryttare på ett haflingersto som är sexton år. Hon är hur ttrevlig som helst. Jag har ridit två gånger på ridbanan och det känns riktigt bra! Innan jag började som medryttare hade jag ett uppehåll på drygt tre månader så kroppen säger ifrån rejält. Men så är det varje gång jag har haft uppehåll så jag vet att det kommer att gå över. I dag ställde jag ut koner som jag red serpentiner emellan och fyra koner i en volt. Det går sådär... Jag ska nog börja med att "bara" rida ut och hitta känslan och följsamheten i sadeln till att börja med. Jag måste också komma igång med träningen av min egen kropp. Det kan hända en hel del negativt på dryga tre månader kan jag upplysa om :-) För jul hade jag gått ner en hel del och var mycket rörligare så jag vet ju att jag kommer dit igen ganska fort bara jag sätter igång.
Jag blir så glad varje gång jag är med hästar och extra glad när jag får rida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar