lördag 26 mars 2011

Uteritt själv med Anneke!

Idag har jag ridit ut själv för första gången på flera år. Jag var inte rädd alls och det känns så härligt! Anneke är tryggheten själv. Hon visade mig vägen när jag inte riktigt visste vilken väg vi skulle ta. I början av turen går ett par kilometer mer eller mindre rakt uppför. När man väl har kommit upp har man en helt fantastisk utsikt. Nästa del gick in en liten bit i blandskog för att sedan svänga in på en mjuk bred stig i bokskogen. Så fint! Sista biten red vi på en grusväg förbi några fina torp och härliga hagmarker. Vi travade några mindre sträckor men höll oss mest till skritt. Jag försökte fokusera mig på kroppen och koppla av så mycket som möjligt. Jag kände mig stel i nacken så jag körde lite nackgympa på hästryggen. Mest fokuserade jag på att vara mjuk och följsam i knä- och fotleder.
En helt fantastisk dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar