måndag 24 oktober 2011

Äntligen frisk!

Jag har legat sjuk en vecka. Urtrist. Förutom i går då Janet kom hem till mig och ville komma med ett förslag... Jag undrade vad hon kunde vilja och kunde aldrig ha gissat att hon vill ge mig Edall!! Jag började storgråta när hon sa det. Av glädje! Hon vill att Edall ska ha det så bra som möjligt resterande år. Eftersom hon ser hur mycket vi tycker om varandra vet hon att han får det bäst med mig. För mig är det ofattbart... Jag ska ge honom allt jag kan och göra många varierande saker med honom. Han gillar att göra nya saker, åka till nya platser osv. Så det kommer att bli lite körning, lite klickerträning och massor av ridning :-)

I dag red jag en sväng i skogen och hittade några backar att träna i och sedan travade och skrittade vi i intervaller. Eddie ville hellre galoppera ibland så då fick han det. Vid ett tillfälle kände jag det verkligen som att vi galopperade i uppförsbacke fast vi var på plan mark.. Så kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar