tisdag 11 oktober 2011

Klickertränning och laserbehandling

Idag var jag hos Edall och tänkte klickerträna honom. Jag hade inte bestämt vilket beteende jag skulle klicka utan se vad han bjöd på själv. Jag har inte klickat något sedan i somras. När jag började klicka och ge godis för att se om han var med på noterna började han genast titta bort. Det var vad vi gjorde senast. Sedan utvecklade han borttittandet med att sänka huvudet. Så det blev som en sned bugning. Han var så med på noterna att jag till och med kunde förlänga tiden lite innan jag slutade. Det var så roligt att se honom så glad.
sedan tog jag och behandlade honom med lasern. Han var lite trampig och ville inte stå still i början men efter en stund så blev han lugn och stod och njöt. Det roliga var att Tyr som stod i sin box under tiden blev lugn också. Han hade inte varit nöjd med att få vara i boxen medan jag höll på med Edall. Så det blev en dubbelbehandling kan man säga ;-)
Nu blir det intensivlaser resten av veckan så får vi se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar