onsdag 26 oktober 2011

Underbar ridtur!!

Idag var Janet och jag ute på en tvåtimmarstur i underbar höstnatur!! Det är så roligt att ge sig ut på lite längre turer och märka att kroppen håller!! Jag kommer förstås att ha träningsvärk i morgon... men det är bra värk :-) Jag travade och galopperade och TÖLTADE! Janet hejade på mig när jag försvann i full fart. Skitskoj!!! Edall är den bästa av bästa!! Jag bara skrattade när han inte ville stanna när han fått upp farten i galopp. Han njuter verkligen av att springa och använda kroppen. När vi sedan skrittade hemåt och jag bestämde mig för att släppa stigbyglarna stannade tvärstannade han. Det lärde han sig på turridningen. Tryggt att veta att han stannar om man tappar stigbygeln! Om jag rider någon halvtimme från stallet så har jag hela Hallandsåsen att rida på. Vilka härliga stunder vi kommer att ha Edall och jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar