fredag 28 oktober 2011

Klättring, lite trav och galopp..

Vi red ner mot sjön och klättrade i lite backar på vägen. Jag känner verkligen av i kroppen att jag har ridit tre gånger denna veckan efter mer eller mindre ingen ridning på en och en halv månad! Dessutom försöker jag att hålla fötterna rakt fram och ha den mesta tyngden i stigbyglaran. Det tar på benmusklerna kan jag meddela. Särskilt på innersidan... Jag hoppade av när vi kom till en lång nedförsbacke. Jag kände mig stel och visste att jag inte skulle vara en god last för bästa Edall. Sedan red vi vidare till sjön och bara stod och njöt. Jag låg ner mot Edalls kropp och det är en så'n helande känsla att känna värmen från kroppen och andas i takt. När Edall tyckte att det var nog så stegade han upp ur sjön och började vandra tillbaka. Vi passade på att trava och galoppera lite också men inte mycket.. Även det beroende på min kropp... Men, men den här värken är bra värk och försvinner bara jag kommer igång lite mer. Hur som helst hoppade jag av tidigare än vanligt och promenerade med Eddie hem igen. En underbar stund i livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar