torsdag 16 juni 2011

Sorg och glädje

Här har det hänt mycket. Dessvärre finns inte Anneke kvar i livet. Hon blev så illa sparkad i hagen så att hon fick avlivas direkt. Det var ett hårt slag. Jag hade blivit erbjuden att få köpa henne om ett år ifall vi kom överens och ridningen fungerade. ycket sorgligt! Jag tappade lusten för hästeriet och kände att det inte var något för mig.

Första maj flyttade vi till en lägenhet någon mil utanför Ängelholm. Vi har promederat mycket på stränderna och dit kommer ryttare med sina hästar ibland och rider. Det ser så underbart ut att rida längs havet i mjuk sand. Hästlusten kom tillbaka och för bara någon vecka sedan såg jag en annons om medryttare till en islänning. Det visade sig vara en valack på 15 år som är helt underbar. Jag har varit där tre gånger och känner mig så lycklig över att jag får vara med honom. Vi har ridit en gång för ett par dagar sedan då vi skrittade ner till en sjö med en liten sandstrand där Edall som han heter älskar att stå och njuta. När jag började bli trött efter någon timme stannade han plötsligt. Jag såg nog undrande ut för hans matte Janet frågade om jag lutade mig framåt. Det gör jag när jag blir trött. Då stannar han helt lugnt som för att säga " Om du letar upp din balans så står jag här tills du är klar". Han fick mig att känna mig trygg och lugn.
Det är något hos honom som får mig att bli mer ödmjuk och känna en så stark tacksamhet. Det har jag kännt förr men jag kan inte ta på det. Det är starkare och annorlunda helt enkelt.

I kväll var jag hos Edall för att leka lite i rundcorallen. Jag har ju förut velat känna att jag tar befälet och varit ganska yvig i mina rörelser. Med Edall finns inte alls den känslan. Han får mig att inte känna något som helst behov av att kunna utan istället en vilja att låta mig vägledas av hans kommunikation. När jag blev för yvig i mitt kroppspråk saktade han istället in och vände upp mot mig och jag backade. Det känns som att han vill visa mig hur lite jag behöver be för att få ett svar. Helt fantastiskt. Jag har aldrig upplevt det förut. Han är en vägledare för mig. Den bästa läromästare jag kan få.

Jag kommer att göra en spännande inre resa med hjälp av honom det är jag säker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar