fredag 2 september 2011

En riktigt härlig tur

I dag red vi en mysig skogsrunda. När vi ridit en bit hörde vi kor råma i högan sky. Efter ytterligare en bit såg jag hagen där korna gick. Vi red dit och tittade lite. Edall stod med öronen rakt fram emot kossorna och hade ingen större lust att gå därifrån. På dagens runda tränade jag på att hålla överkroppen rak, låta bli att svanka och att ha lååånga ben. Dessutom övade jag på att stanna Eddie med små, små hjälper. Med lika små hjälper bad jag honom att gå framåt. Det gick över förväntan!
En fin travsträcka där jag jobbade med att engagera rumpan (Eddies alltså). Efter en stund kändes han lätt i handen så jag tror att det gick bra. Sista delen av rundan tog vi och galopperade. Jag lyckades rätt bra med att hålla reda på kroppen även i galoppen fast jag red i barbackasadeln utan varken fram - eller bakvalv. Den är en av de skönaste sadlar jag ridit i.
Tack snällaste Edall för den underbart sköna turen och för att jag får dela en del av ditt liv! Bästaste pållen på jorden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar