torsdag 1 september 2011

Nu har jag töltat på Edall!

Idag red vi tillsammans med Janet och Tyr. Vi red en tur jag inte ridit förut och det är alltid lika skoj! Dessutom visade och coachade Janet mig hur jag skulle rida tölt. Hon red bredvid på Tyr och ropade: Ner med hälarna, bak med benen, inte svanka, tänk att du står på marken och visst blev det tölt till sist :-)
Dessutom red jag en liten bit med den bästa sitsen Janet har sett mig rida! När hon sa det blev jag väldigt stolt faktiskt. TACK!!!
Nu ska jag träna på att vara närvarande i nuet när jag rider och försöka att rida så mycket som möjligt med tanken vilket vi också hann med att träna på idag! Sitsen ska jag också förbättra med ihärdig träning!! Jag provade att rida i en barbackasadel vilket var riktigt skönt och inte alls ostadigt!! Det går framåt för kärringen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar