fredag 9 september 2011

På stranden med Edall!

Så var jag då äntligen på stranden med Edall idag. Inte på ryggen men lika roligt ändå! Det blåste och gick ordentliga vågor. Jag tog av skor och strumpor, kavlade upp byxbenen och så klev vi i. Janet red på Tyr och han var så rolig när vågorna slog in mot stranden men gick efter orädda Eddie ut bland vågorna. Edall drack och blev översköljd när vågorna bröt pecis innan där vi stod. Han var inte den enda som blev blöt... Jag var blöt ända in på skinnet och till och med näsdukarna i jackfickan var blöta! Det märks att Eddie har haft stitje ett tag. Han är mycket tittigare och på tårna än vanligt. Men när det gäller Edall så är det inte något problem. Han är lugnet själv annars så att vara på tårna för honom är som att vara som de allra flesta hästar är.
Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag bad Janet hålla Edall när jag skulle ta på mig skorna igen. Han följde efter mig och puffade på mig och Janet sa att det är du och Edall nu! Det är LYCKA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar