lördag 24 september 2011

Kört Edall... Skitskoj

Idag har jag fått prova på att köra. Eller rättare sagt jag har kört Edall både på mindre vägar och lite lagom trafikerade vägar. Svårt men skoj. Om jag tog i ena tömmen så svängde det ordentligt mycket i början och lite i mitten och lite i slutet på turen :-) Men där emellan gick han rakt... Janet gick med Nikki bredvid och coachade hur jag skulle göra. Bredvid mig hade jag Emma, Janets dotter. Hon är en riktigt skön tonåring. Hur gullig som helst. Jag ska verkligen börja tömköra Edall för att se hur han arbetar. Man ser ju så himla bra vad som händer när man är bakom hästen. Så det blir träning på förhållningar, och drivning utan att Edall hamnar på framdelen... Lite höger töm ett par gånger sedan vänster någon gång och sedan höger en gång, vänster tre eller något i den stilen blandat med förhållningar och drivning. Hej och hå vad fullärd jag kommer att bli... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar