tisdag 20 september 2011

Timing

Idag var jag i stallet igen. Jag tog med mig Rally när jag gick på promenad med Edall. Det var lite regningt men så otroligt skönt. Stunderna med Edall (och Rally) är verkligen mitt andningshål. Jag var så slut innan jag åkte dit, Nu är jag trött på ett mer harmoniskt vis.
Idag gick jag som förra gången vid skänkelläget och engagerade bakdelen. Idag provade jag också att känna med handen hur buken rör sig i olika faser av skritten. Sedan andades jag in strax innan Edalls bakben närmast mig lämnade marken för att försöka påverka bukrörelsen i sidled och därigenom få honom att sätta in bakbenet längre in under sig. Ena sidan var lättare än den andra, som alltid.. När jag samtidigt lyckades påverka honom att lyfta huvudet en bit så mjuknade han ordentligt. Så nyttiga övningar jag får av Janet! Nästa promenad ska jag se om han trampar ner hoven mitt under sin mage eller om han trampar förbi den punkten.
Nu är det bara min kropp som behöver smörjning sedan kommer jag att rida som en Gud... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar