söndag 22 januari 2012

Liten tur i snölandskap.

Så har vi vinter här i Skåne också. Jag red en tur ner till sjövägen och hade tänkt mig rida ner till sjön och klättra lite i backarna. Men jag hade inte räknat med fallande snö från träden. Jag hade öppnat jackan så både överkropp och ben blev ganska så blött. Därför blev det en mindre tur än tänkt men jag var ute rund tre kvart i alla fall. I dag var jag på Edall mer så att han inte fick gå och såsa utan fick lov att trampa på ordentligt. Jag plockade lite med händerna för att se vad som hände med böjningar och huvudläge. Jag tänkte också mer vikthjälper för att förtydliga. Jag tycker att det kändes bra. Efter en stunds provande hit och dit så kände jag en annan rörelse och såg också en annan rörelse och hållning i halsen. Jag behöver träna på att byta plock oftare. Men det känns mycket bättre än senast.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar