onsdag 11 januari 2012

Rundcorallen med både Edall och Tyr!

Jag har bara varit och hälsat på Edall och sttretchat honom någon gång sedan sist men idag tog vi en rundai corallen! Efter en stunds travande ökade vi på till trebommar på ena sidan och bara en på andra sidan. JAg provade att få honom i galopp efter travbommarna för att efter den ensamma bommen gå tillbaka i trav och trava över bommarna. Efter ett tag hade jag bara en bom på varje sida och lät Edall galoppera några varv åt båda hållen. Sedan var jag slut :-)
Sedan ville Janet se hur tyr betedde sig med någon annan i corallen. Först hade jag grimma på och försökte få honom att följa mig och få honom "med" mig. Sedan var han lös och jag fick öva på att använda mig av mitt kroppsspråk för att få honom att minska volten och sedan komma in mot mig. Han är så lyhörd och även om han var väldigt fundersam på vad jag höll på med så försökte han så gott han kunde. Han är ju helt underbar den pållen!! Nu vet jag vad jag ska prova med Edall! Kanonskoj stalldag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar