måndag 16 januari 2012

Slalompinnar,tunnor och en grind..

.. hade Janet satt fram när jag kom till stallet. Vi skrittade först ut en liten uppvärmningsrunda där jag fick lära mig en "blom"-övning :-) Den kan ni fundera på hur den går till;-) Hur som helst så hjälpte den mig att få lite koll på sitsen. Lite är nog rätt ord. Jag är så svag så jag knappast kan hålla mig upprätt.. Janet gick också bredvid mig och tog mina händer så att jag skulle känna hur mycket jag ska ta i tyglarna och hur jag ska placera händerna och hur snabbt jag ska svara när jag ber om lite ställning t ex. Sedan blev det slalom, volter, halvvolter för hela slanten. Jag blev väl medveten om att jag släpper mina ytterhjälper helt när jag rider volter och liknande. Men jag fick också känna på skillnaden när yttertygel och skänkel var på plats. Sedan skulle jag rida genom grinden. Hahaha, det är ju tur att jag har självironi i alla fall! Men skam den som ger sig. Efter ett tag så tog vi oss fram och tillbaka genom grinden! Jätterolig riddag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar