torsdag 23 juni 2011

Lektion..

Idag hade Janet lektion med mig. Jag red volter där jag skulle flytta på fram/bakdelen. Jag fick träna på att slappna av i sitsen och komm ner med sittbenen. sedan fick jag försöka få Edall att starta med ett givet bakben och försöka stanna mer på bakdelen. Jag fick också träna på att få honom att gå på lite mer med hjälp av att följa med i rörelsen. Edall märker ju att jag provar mig fram och "kör" med mig. Men när jag visade honom att jag faktiskt har med mig spöet och kan peta på bakdelen gick han på lite bättre. Klart att han provar att slippa undan. Han är ju inte dum! Jag behöver verkligen träna upp bålstabiliteten för att orka hålla kroppen på ett så lite betungande sätt som möjligt för Eddie.
Det är så roligt att rida och Janet rider bredvid på Tyr så att jag kan kolla på henne för att sedan göra själv. Kanonbra!
Nu vet jag vad jag kan träna på när jag rider på måndag! Men jag åker nog upp och pussar lite på honom i helgen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar