tisdag 28 juni 2011

Ridit ut själv på edall för första gången

I går var jag ute på en timmestur med Edall alldeles själv! Vi red runt trädstammar, tränade på diagonala hjälper både i skritt och trav. Jag försökte också hålla fokus på min sits, att vara lätt i sadeln och någorlunda balanserad. Edall är så bra eftersom han svarar på alla viktförändringar vare sig de är menade eller inte :-) Det lär jag mig av. Vi skrittade till och med på vägen en bit fast jag tycker att det är obehagligt att rida i trafik. Det är konstigt att jag känner mig så trygg med Eddie. Trygg men inte dumdristig. Jag behöver mer stadga i kroppen och ska banne mig komma igång med träningen igen!
Jag har en dröm om att jag ska kunna köpa mig ett föl men när jag har varit hos Edall så bleknar den drömmen. Jag är så glad och tacksam att jag får rida honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar