onsdag 29 juni 2011

Tips från John!

I morse följde John och Marianne med till stallet för att träffa Edall. Både han och Tyr charmade båda två. Jag red i hagen och tränade lite på det jag och Janet gjorde där för några dagar sedan. John kom med tips när jag travade som hjälpte mig att kontrollera Eddies fart. När jag fått koll på den så tipsade han vidare om hur jag skulle få Edall att jobba mer med bakbenen i traven. Det var verkligen jätteroligt och lärorikt! Jag fick verkligen känna skillnaden på att skjutas upp eller att resa mig upp i lättridningen. Jag fick också träna mig på att sitta upprätt istället för att luta mig framåt och släppa på tyglarna för att inte använda dem som en broms. När min kropp vant sig med ridningen och jag orkar rida lite längre stunder ska jag ta med mig Janet och rida lektion för John. Det ser jag framemot! Jag känner att jag lär känna Edall mer och mer och han lyssnar mer nu så det blir inte lika mycket äta när jag rider nu.. ;-) Han är så underbar denna lilla häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar