tisdag 30 augusti 2011

Ojojoj vad det kan regna...

Idag har vi varit ute i regnet Edall och jag. Efter en kisspaus i regnet så kom jag inte upp på sadeln igen förrän jag hittade en riktigt hög stubbe. Jag vet inte vad som händer med min kropp. Vid ett försök fick jag benet över sadeln men orkade inte ta mig upp. Tur att Edall är så otroligt snäll som han är för när jag skulle ta ner benet igen var jag fast där jag stod ett bra tag innan jag lyckades krångla loss benet. Då var jag gråtfärdig. Men så blev jag förbannad på mig själv och den jäkla kroppen och hittade så småningom den höga stubben. Jag hade ju lovat både mig och Eddie en skön galopp. Så det blev det. En härlig galopp i ett skönt tempo. Inte för fort och inte tung i handen. Kroppen har svårt i skritten men trav och särskilt galoppen får även min kropp att lossna. Vid en stig in i skogen stannade Edall och visade mig att den här vägen går hemåt. Så den vägen blev det och den går vid en liten sjö/damm där diset låg fint efter regnet. Det är så vackra ridvägar runt stallet! Nu får jag ladda för att börja powerwalka igen så att stelheten förhoppningsvis minskar. Yogameditation har jag i alla fall gjort två gånger på tre dagar! Jag vill bli bättre på att rida så det är bara att anstränga sig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar