tisdag 23 augusti 2011

Fantastisk ridtur!!

Vilken urhärlig eftermiddag/kväll jag har haft i stallet! Först tittade jag på när Janet tränade med Tyr i corallen. Janet visade skillnaden när Tyr som är väldigt framtung använde bakbenen mot när han inte gjorde det. Det är så roligt att titta och få förklaringar på vad som händer!
Edall var så gullig när jag kom ut i hagen. Han lyfte upp huvudet redan när jag hade en bra bit kvar att gå till honom. När jag kom fram till honom med grimman i handen stoppade han huvudet i grimman av sig själv!!
Vi började vår tur med en gemensam promenad på en halvtimme. Det var precis vad min kropp behövde. Då hade vi hunnit nästan ner till sjön. Sedan red jag lite i skogen och ut på en skogsväg där jag började trava lite. Sedan tog vi och galopperade en lång bit åt ett håll jag inte ridit förut. Eddie älskar att få galoppera så det gick med en jäkla fart! Sedan fick han skritta lugnt på lite längre tygel för att se om han "höll sig i skinnet." Det gjorde han så då bad jag efter en stund om trav och han ville bara springa iväg fort så jag fick hålla emot lite och säga att vi travar i den här farten. Nej, sa Eddie, vi galopperar sakta istället. Gud vad jag har skrattat åt honom den här turen. Han gjorde allt för att få galoppera och när han fick det gick det fort som fasen. Det var så himla kul!!! Vi var ute i en och en halv timme ungefär. Jätteskönt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar