fredag 19 augusti 2011

Tack Janet!!

Idag har jag ridit ut med Janet och Tyr som sällskap. Min kropp tycker bara att det är jätteskönt att få komma ut på en lite längre runda. Vi red en skrittrunda ner till sjön mestadels ute i terrängen så att hästarna fick trampa på ordentligt. Janet visade mig också lite övningar för att hålla mig centrerad och för att bli mjukare i ländryggen. Kanonbra! Jag provade till och från under resten av turen :-) Nu har jag en väg till att rida som är en kanonskrittrunda. Jag ska också tvinga mig att inte vara orolig för att rida Eddie fel utan våga lite mer och använda spöt för att peta honom på rumpan så att han engagerar den mer. Mycket galopp ska vi också rida så att han får lossa ordentligt i kroppen. Han är den absolut trevligaste häst jag någonsin har stött på! Jag är lyckligt tottad som får rida hinom!! Tack Janet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar