torsdag 18 augusti 2011

NEJ och VAR SÅ GOD

Idag tog vi en liten tur Edall och jag för första gången på en vecka. Min kropp är inte den bästa just nu så det började med problem med att komma upp... Men stora stenar och stubbar är bra hälpmedel i skogen ;-) Med det problemet löst skrittade vi iväg på grusvägen. När vi hade skrittat en sväng i skogen kom vi till en LITEN sänka där Edall stannade och stod och funderade på om man verkligen kunde gå där eller kanske den LILLA sänkan krävde ett hopp?? Jag tog tag i manen för säkerhets skull men han bestämde sig för att det gick att gå ett steg i sänkan och sedan var vi över. Han är ju för rolig. Sedan travade vi en bit då vi jobbade lite med att sträcka ut bogen ordentligt. Sedan övade vi på galoppfattningar. Kroppen orkade inte hålla igång någon bra galopp så då fick vi nöja oss med fattningar. Det är roligt tycker både Edall och jag. Vi avslutade med skritt innan jag hoppade av och vi båda promenerade sista biten. Det är så mysigt att gå ihop med Eddie. Då kelar vi lite och övar på att lyssna på på NEJ och VAR SÅ GOD när gräset lockar. Han är så duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar