måndag 8 augusti 2011

Ridit igen!

Idag har jag ridit för första gången på några veckor! Det har hänt en hel del i stallet de senaste veckorna. Först com Nikki, en camarguevalack på tre år som ska bli Janets working equitationhäst! Mycket trevlig! Sedan kom det en 6-årig travarkille som jag bara har sett någon gång och inte hunnit hälsa på ännu. Han har inte varit så intresserad. I går så kom ytterligare en kille, ett halvblod som just nu går tillsammans med Edall och lär känna in sig på gården. Travaren går själv, han gillar inte de andra något vidare och han verkar trivas med det. Hur som helst var Edall verkligt pigg. Han ville trava och galoppera hela tiden. "Kom igen - nu sätter vi fart" tyckte han :-) Han fick snällt gå lugnt tills han slappnade av lite. Då bad jag honom komma upp i trav. Sedan ville han sätta av i galopp men då fick han gå lugnt igen och då bad jag honom komma fram i galopp. Han är ju så underbar den pållen! Sedan gick vi ut i risig skog och hans öron spelade hela tiden och han undrade nyriket vart jag ville att vi skulle gå någonstans. När vi kom ut på nästa grusväg så galopperade vi mer. När jag efter ett tag bad honom sakta av tyckte han inte som jag så då ficka jag istället säga till honom... Då saktade han ner direkt. Som belöning på det fattade vi galopp igen och så höll vi på en bra bit. Jag är så kär i denna häst så det är fantastiskt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar